A felsőoktatási intézmények az INFOTÉR-en való jelenlétének erősítéséért dolgozik a PTE MIK
A PTE Műszaki és Informatikai Kar (PTE MIK) hangsúlyos részvételével és a szervezésben való közreműködésével
rendezte meg idén Balatonfüreden az INFOTÉR Egyesület az infokommunikációs
szektor legnagyobb rendezvényét, a 15. INFOTÉR, valamint az első „Építésügyi,
Stratégiai, Innovációs és Digitalizációs” INFOTÉR ConTech Konferenciát. Ez
utóbbi a jövőben egy olyan hiánypótló esemény kíván lenni, ahol az építésüggyel
foglalkozó kormányzati, közigazgatási – iparági és civil szereplők, a
nemzetközi jó gyakorlatok fejlesztői-ismerői, valamint az oktatási-kutatási
szektor képviselői – egy helyen, egymással közvetlenül kommunikálva tudják
előremozdítani az építőipar fejlődését. A pécsi műszaki kar a következő években
a felsőoktatási intézmények jelenlétét kívánja tovább erősíteni a rangos
szakmai rendezvényen.
ESA pályázat disszeminációja
Az Afrika és Európa közötti együttműködés a Föld-megfigyelés (EO)
területén évtizedes múltra tekint vissza. Az Európai Űrügynökség EO for Africa 2024
szimpóziumot rendezett az Afrikai Unió Bizottságával (AUC), az Afrikai
Környezeti Távérzékelési Szövetséggel (AARSE), az Európai Bizottsággal (EB), az
Európai Meteorológiai Műholdak Hasznosításának Európai Szervezetével (EUMETSAT)
és a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatallal (NASA) partnerségben. A
szimpóziumra az Európai
Űrügynökség olaszországi központjában került sor.
Aki a szívében mindig pollackos marad
Mikle Baráth Erzsébet 1974-ben végzett a Pollack Mihály
Műszaki Főiskola építőmérnök szakán, szakmai pályafutását végigkísérte a
pollackos szemlélet. Ugyan ma már nyugdíjas, de szeretett szakmájától, amely
annyi sikerélményt adott neki, ma sem tud megválni.
15. INFOTÉR és 1. INFOTÉR ConTech Konferencia
A PTE Műszaki és Informatikai Kar hangsúlyos részvételével rendezték meg október 15-17. között Balatonfüreden a 15. INFOTÉR és az első INFOTÉR ConTech Konferenciát.
Innovatív tananyagok és tanulási platform a fenntarthatóság oktatására
Új képzések, kurzusok, tananyagok fejlesztése által a
fenntarthatóság egyetemi oktatásba való beépítését célozta meg a most lezárult
Join Rise nevű projekt, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai
Kara (PTE MIK) a burgosi, a delfti és a dublini egyetemekkel partnerségben
nyert el. A hároméves Erasmus+ együttműködés arra keresett és talált megoldást,
hogy mit lehet tenni egy élhetőbb épített környezetért, és miként lehet erre az
oktatókollégákat, illetve az egyetemi hallgatókat fogékonnyá tenni. Már
kipróbálható az a virtuális tanulási platform (VLP), amely diákoknak,
oktatóknak és tantervfejlesztőknek biztosít oktatási forrásokat, így az
ENSZ által egyhangúlag elfogadott 17 fenntartható fejlődési célhoz
kapcsolódó oktatóvideókat, kvízeket és interaktív tartalmakat.
A Join-Rise projekt záró találkozója: A vegyes tanulási módszerek fejlesztése a STEM-oktatásban
A PTE Műszaki és Informatikai Kara három éves Erasmus+
projekt keretében együtt dolgozott a University of Burgos (Spain), Trinity
College Dublin (Ireland), és a DELFT University of Technology (Netherlands)
egyetemekkel. Ez a kezdeményezés, hivatalos nevén Join-Rise (Joint
Development of Innovative Blended Learning in STEM Curricula Based on SDGs) az
alkalmazkodó, befogadó és fenntartható képzést, a felsőoktatás átalakítását
tűzte ki célul az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak (UNSDGs) a STEM
tanítási gyakorlatba való integrálásával.
DRWO nemzeti workshop
DRWO 4.0
pályázat keretében országos nemzeti workshopot tartottunk a Kreatív Ipari
Klaszterrel közösen. A nemzeti workshop célja, hogy első kézből azonosítsa azokat a fő kihívásokat, amelyekkel a vállalatok szembesülnek a termelés, a műveletek automatizálása és digitalizálása terén, és egy nyílt beszélgetés keretében megtalálják a lehetséges megoldásokat.
VI. Országos TDK-fórum
Az Országos Tudományos
Diákköri Tanács (OTDT) és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) 2024. október 17–18-án közösen
rendezi a VI. Országos TDK-fórumot, melynek fő témája a tudományos diákköri műhelyek aktuális helyzete, szerepe és lehetőségei
a 21. század elején: a gyorsan változó társadalmi körülmények között hogyan
lehet megőrizni és növelni a kutatói karrier versenyképességét és az ehhez
nélkülözhetetlen TDK vonzerejét a hazai
tehetséges hallgatók körében.