Személyi adatok:
Név: Dévényi Sándor DLA
Születési hely, idő: Pécs, 1948. 11. 27.
Legmagasabb iskolai végzettségei, tudományos fokozata:
2011. Habilitáció - Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kar Breuer Marcell Doktoriskola
1999. Építészmérnök Mester DLA (Doctro of Liberal Arts - Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Kar Mester Testülete
1997. A Magyar Művészeti Akadémia tagja
1980-82. Magyar Építőművészek Szövetsége Mesteriskola
1980. Műemlékvédelmi szakmérnök - Budapesti Műszaki Egyetem
1973. Építészmérnöki diploma - Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Kar
Idegen nyelvtudás:
német - társalgási szint
Eddigi munkahelyek, beosztással:
2011. Egyetemi tanár - Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar Építőművészet Intézet
1990. Ügyvezető igazgató - Dévényi és Társa Építész Kft.
1988. Alelnök - Pécsi Építész Iroda Kisszövetkezet
1987. Főmérnök - Lakásépítő Mérnöki Iroda
1980. Építész tervező - Dél-dunántúli Tervező Vállalat
1975. Építész tervező - Baranya Megyei Tervező Vállalat
1973. Építész szerkesztő - IPARTERV
Jelentősebb szakmai utak:
Kutatási területei:
Műemlékvédelem, építészeti tervezés műemléki környezetben, organikus építészet.
Díjak, kitüntetések:
2013. Pécs Város Pro Civitate díja
1999. Kossuth-díj
1996. Pécs város Millecentenáriumi Díja
1988. Ybl Miklós díj Pécs történeti belvárosában végzett építészi tevékenységért
1994. Pro Architektúra díj a pécsi Munkácsy-udvar tervezéséért
Oktatási tevékenység:
2003. PTE PMMIK Breuer Marcell Doktori Iskola törzstag
1995.2010. PTE Művészeti Kar Doktori Iskola Mestertestületi tag
2003-2005. Vbl Miklós Építőipari Főiskola (Debrecen) meghívott előadó
1998- a PTE PMMIK egyetemi szntű képzésében előadó, külső korrektor
1990-től A Kós Károly Egyesülés Vándoriskola mestertanár
1982-1988 Magyar Építőművészek Szövetsége Mesteriskola demonstrátor
Tudományos közéleti tevékenység:
A Kós Károly Egyesülés alapító tagja
Az Aradi Vértanúk szobrai Alapítvány alapítója és vezetője
A Dunántúl Autópálya Kht (DUTAP Kht) ügyvezető igazgatója 
Tagja a Dél-dunántúli Építész Kamarának, A Magyar Építőművész Szövetség tagja
A Magyar Építész Kamara tagla, tisztségviselője
Könyvek:
Dévényi Sándor: Vallomások (Kijárat Kiadó - 1997)
Jelentősebb lektorált folyóiratcikkek és konferenciák:
Magyar Építőművészet:    1985/1.;  1987/2.;  1989/6.;  1993.; Műemlékvédelem:1987.; 
Art (Németország)1987/2. ; Architecture (USA)1987/9.; Project (Csehszlovákia) 1987/1.
Mozgó Világ 1987. ; L’ Architecture d’ Anjours d’ Hui (Franciaország) 1992/4.
The New Hungarian Quarterly     1992/2.; Balkon 1994/7.; Word Architecture 1993/3.
Családi Ház 1992/3.; 
Szép Házak 1993/3;/6; 1994/1; /3; 1995/4; /5; 1996/1; /3; /4; /6; 1998/2
Széplak 98/4. 
Magyar Televízió: Unokáink is látni fogják … 1986; 1996
Donátor: A Tábornokok Szobrai 1996.; Die Kompromittierte moderne (Anna M. Eifert-Körnig, Budapest 1994);
581 Architects in the Word (Japan, 1995, Tato Shuppan)
Évek, művek, alkotók (Ybl díjasok és Műveik  1953-1994. ÉTK. Budapest, 1995.)
Duna TV: XII kőmíves (2007)
A Dunántúl Autópálya koncepcióját ismertető publikációk különböző lapokban és folyóiratokban.
Egyetemi jegyzetek:
Könyv az építészetről c. könyvben fejezet (JPTE University Press - Szerk. Bachmann Z.)
Főbb munkák:
Városrehabilitáció, Műemlékhelyreállítás:
    - Részvétel a pécsi belváros rehabilitációs munkáiban    (1975-98)
        Tömbtervek: Líceum-tömb, Kazinczy-tömb, 05-ös, 47; 48-as tömb
    - Pécs, Északi érintő út (Aradi vértanúk útja) - Kálvária 
        alagút építészeti tervezése (Kistelegdi Istvánnal)    (1981-85)
    - Pécs, pincemegerősítések építészeti tervezése (1975-)
- Utcaburkolatok tervezése: Pécs, Citrom utca; Király utca, Színház tér;          Keszthely, Fő tér, stb.
- Pécs, Ágoston tér, Kálvária utca útátvezetés, műemlékvédelem és építészeti tervezés (1998)
- Műemlékhelyreállítási munkák: 
Pécs, Tímárház (1976-85) , Felsőmalom u. 9.; 11.; 16., Király u. 40.; 27.
Szentegát: Kiskastély (1996)
Lakóépületek:
    - Pécs, Lakodalmas ház (Hunyadi út 2.)    (1984)
         Villámsújtotta ház (Felsőmalom u. 2.)    (1978-84)
         Bikafejes ház (Kazinczy u. 3.)        (1981-85)
         Villa a Mecsekoldalban            (1986)
         Makár Tanya együttes (Középmakár dűlő) (1992-98)    
         Családi házak, társasházak.
    - Paks, Nyugdíjasház    (1987)
- Társasházak és családi házak Budapesten, Érden, Telkiben, Szekszárdon,        Siófokon, Nyíregyházán, Budakeszin, Nagykanizsán, Mohácson, stb.
Iroda és középületek:
    - Pécs, Római udvar (Teréz utca 11.)        (1991)    
          Munkácsy udvar (Munkácsy u. 9.)    (1992)
          Hungária irodaház (Hungária út 45.)    (1993)
          Bagolyvár étterem  (Felsőhavi dűlő)    (1992)
    - Budapest, Corvinus Szálloda (IX. ker., Angyal utca)
- Gyógyszállók tervezése: (Harkány 634 ágyas szálló (1990), 
- Csongrád  (400 ágyas 1990),       
- Szigetvár (400 ágyas 1991), Budapest- Sasad (1991)  800 ágyas,       konferenciaközponttal),   
- Marcali (400 ágyas, 1998-2007),
- Budapest, Szent Gellért Gyógyszálló rekonstrukciós tervezése (1995-2008)
Városrendezési tervek:
    - Pécs, történeti belváros tömbrehabilitációs tervek
    - Pécs, Újpatacs beépítési terv
    - Paks, Óváros RRT.
    - Nagykanizsa, Téglagyári lakónegyed beépítési terv
    - Szekszárd, Csatári lakónegyed
    - Pécs, Kálvária-domb rendezése 
- Pécs, Kálvária utca új nyomvonala (sétány és forgalmi út, városfal helyreállítással) engedélyezési és kiviteli terve
Egyéb tervek:
- Budapest EXPO ’96. beépítési,- arculat,- és épülettervezéseiben részvétel,       (1993-95)
- Budapest, Lágymányosi Szent László Duna-híd hídszerkezet építészeti formatervezése,       hídfők, lépcsőfeljárók építész tervei. (1991-96)
- Dunántúl Autópálya koncepciótervének szerkesztése, tanulmányterv   készítésének irányítása 1991-től, folyamatosan publikációk szervezése, előadások tartása a témáról.
A történeti városok rehabilitációja és az európai pályázatokban rejlő lehetőségek összhangjának építészeti kutatása.
Pécs városának EKF programjaiban főleg a közterek vonatkozásában mutatkozott eddig soha nem látott beruházási lehetőség. Ezeknek a lehetőségeknek az építészeti alkotással való összhangba hozása újszerű és áldozatkész munkát igénylő erőfeszítés a programban résztvevők számára. Ennek koordinációja a kutatás fő iránya.
